Kontakt oss Ledige stillingar Mi side

Søknadsskjema

Her er en oversikt over søknadskjema, informasjon om hvem som kan søke og vedtak og klage

Digitalt søknadsskjema

Du bruker felles søknadsskjema for helse- og omsorgstjenester. Du kan enten søke elektronisk eller sende inn papirskjema.

Søknad om helse- og omsorgstjenester - elektronisk
Fullmaktsskjema dersom du vil at andre skal representere deg - skjema

Utskriftsvennlig søknadsskjema

Søknad om helse- og omsorgstjenester - papirskjema.
Fullmaktsskjema dersom du vil at andre skal representere deg - skjema

Søknad på papir sender du til

Hemsedal kommune, Hemsedalsvegen 2889, 3560 Hemsedal

Hvem kan søke?

Det er den som har behov for tjenester som må sende inn søknad til kommunen. Dersom du ikke klarer å sende inn søknad selv, kan du få hjelp fra andre. Du må huske å legge ved fullmakt.

Dersom du har behov for tolk, har du rett til å få det.

I søknaden må du beskrive så godt som mulig

  • hvilke behov du har
  • hvilken hjelp du opplever at du trenger
  • hva du mestrer selv
  • hva du har utfordringer med
  • hvilke tiltak som allerede er prøvd ut

Du trenger ikke oppsøke eller kontakte fastlegen din når du skal fylle ut søknaden. Tildelingskontoret kan hente inn opplysninger fra fastlege eller annet helsepersonell etter samtykke fra deg som søker, dersom det er behov for det. Du må signere på søknaden og på samtykke til innhenting av informasjon. Du bestemmer hvilke tjenester tildelingskontoret får hente informasjon fra.

Saksbehandling

Kommunen henter inn de opplysningene vi trenger for å avgjøre saken. Det blir deretter fattet et vedtak. Vedtaket ditt vil inneholde en begrunnelse for hvorfor du får, eller ikke får, en tjeneste. Dersom du ikke er fornøyd med vedtaket, kan du klage.

Saksbehandlingstid

Kommunen behandler saken din så raskt som mulig. Dersom vi ikke kan avgjøre saken din innen én måned, skal du få skriftlig beskjed om grunnen til dette. Du får i samme brevet vite når du kan forvente svar på søknaden din.

Klage på vedtaket

Er du uenig i innholdet i vedtaket, kan du kontakte Tildelingskontoret. Dersom du ønsker å levere en klage, må den være skriftlig og signert. Vi veileder deg gjerne. Fristen for å klage er fire uker fra du mottok vedtaket.

Klageregler finner du i pasient- og brukerrettighetsloven kapittel 7

Du kan be om at vedtaket ikke blir iverksatt før klagen din er ferdig behandlet, dette kalles utsatt iverksetting. Pasient- og brukerombudet kan også hjelpe deg dersom du ønsker å klage. De kan veilede deg om hvilke rettigheter du har i saken.

 

Kontaktinformasjon

Tildelingskontoret 
Tlf. 948 11301 mandag - fredag kl 0900-1130
Epost: tildelingskontoret@hemsedal.kommune.no 

Ikkje send person-/helseopplysningar på epost.