Kontakt oss Ledige stillingar Mi side

Koordinerende enhet

Koordinerende enhet skal bidra til å sikre helhetlige og koordinerte tilbud til pasienter og brukere som har behov for tjenester fra flere fagområder, nivåer og sektorer.

Enheten har et overordnet ansvar for individuell plan og koordinator. Dette ansvaret gjelder alle brukergrupper med behov for langvarige og sammensatte tjenester, og er ikke begrenset til habilitering og rehabilitering.

Koordinator

Å koordinere betyr å få ulike aktører til å samarbeide. En koordinator er en person i tjenesteapparatet som skal legge til rette for godt samarbeid mellom tjenesteytere, slik at du får en helhetlig og individuelt tilpasset oppfølging.

Koordinatoren skal være ditt faste kontaktpunkt. Rollen innebærer blant annet å:

  • hjelpe deg med å få oversikt over hvem som kan bidra med hva
  • veilede deg til riktig instans
  • bistå med å sikre god fremdrift i saken

I tillegg har koordinatoren ansvar for å:

  • kalle inn til møter
  • følge opp elektronisk individuell plan i Visma Samspill
  • delegere og avklare oppgaver og ansvar 
  • sørge for at mål og tiltak i individuell plan evalueres og justeres jevnlig i samarbeid med deg og resten av involverte

Barnekoordinator

Familier som har, eller venter barn med alvorlig sykdom, skade eller nedsatt funksjonsevne, og som har behov for langvarige og/eller koordinerte helse-, omsorgs- og velferdstjenester, kan ha rett til barnekoordinator.

I motsetning til en ordinær koordinator, er det familiens samlede situasjon som utløser retten til barnekoordinator – ikke bare barnets behov.

Barnekoordinatorens oppgaver er i stor grad de samme som for en ordinær koordinator, og inkluderer blant annet:

  • å sikre helhetlig og koordinert oppfølging av familien
  • å være et fast kontaktpunkt
  • å legge til rette for samarbeid mellom ulike tjenester
  • å følge opp individuell plan og møtevirksomhet

Individuel plan

En individuell plan beskriver hvordan tjenestene skal samarbeide for å gi deg helhetlig og tilpasset oppfølging. Planen utarbeides i samarbeid mellom deg og tjenesteyterne, og skal være et levende dokument som oppdateres jevnlig.

Du eier planen, og den skal bygge på dine behov og ønsker. Du bestemmer selv hvem som skal være involvert, og hvilke opplysninger som kan deles mellom tjenestene.

Planen skal inneholde:

  • dine mål
  • hva som skal gjøres, når og av hvem
  • tydelig ansvarfordeling

Koordinator eller barnekoordinator har ansvar for å sikre fremdrift i arbeidet med planen.

Hemsedal kommune benytter Visma Samspill som elektronisk løsning for individuell plan.

 

Kontaktinformasjon

Tildelingskontoret 
Tlf. 948 11301 mandag - fredag kl 0900-1130
Epost: tildelingskontoret@hemsedal.kommune.no

Ikkje send person-/helseopplysningar på epost.