Kontakt oss Ledige stillingar Mi side

Aktuell for Landbruket i Hemsedal

NYTT! Tilskudd til opprydding av avfall etter flomhendelsene i Sør-Norge i august 2023

Her kan du søke om tilskudd til opprydding av eierløst avfall på privat eiendom etter flomhendelsene i Sør-Norge i august 2023. Dette omfatter flomhendelsene under ekstremværet «Hans».

Mer informasjon om ordningen og søknadsskjema finnes på landbruksdirektoratet sine hjemmesider her.

Godt Bondevett

Her er en fin side med råd og tips, om små og store ting som kan øke trivsel for bonden i hverdagen.

5 råd for god bondehelse

1. Ta et morgenmøte med deg selv
    • Jobb med å strukturere hverdagen
  2. Plei det sosiale nettverket ditt
    • ...også når du ikke trenger det
  3. Prioriter deg selv
    • Få nok søvn og spis sunt og regelmessig
  4. Ta pauser
    • Det er lov å holde hviledagen hellig
  5. Skaff deg kunnskap
    • Det er lov å spørre om råd og tips

Landbrukskontoret i Hemsedal

Søknadsverksted i oktober 2024

I hele uke 41 (den 7 til 11 oktober) vil det være åpent søknadsverksted for alle bønder i kommunen fra kl 10 til 15. Her kan man komme og få hjelp til å søke tilskuddsordninger som;

• Produksjonstilskudd (PT)
  • Regionalt miljøtilskudd (RMP)
  • Tilskudd til produksjonssvikt
  • Evt annet

Vi ber folk om å melde ifra hvilken dag og når man kommer, sådan at landbrukskontoret kan fordele resursene best mulig.

Ting som er viktig å ha med på søknadsverkstedet;

Statsforvalteren i Oslo og Viken

På denne facebook side finner bønder, skogeiere og landbruksinteresserte i Oslo og Viken aktuell informasjon

Viken-bonden

Her finner du ofte stilte spørsmål og nyttige lenker knyttet til ekstremværet 2023 og landbruket.

Ekstemværet 2023

Regjeringen

Her finner du link til den nyeste jordbruksavtale

Jordbruksoppgjøret

Landbruksdirektoratet

Her finner du fremsiden til landbruksdirektoratet med aktuelle nyheter.

Landbruksdirektoratet